Ramadan bakal tiba.

Ya.

Tak lama lagi dah masuk bulan Ramadan.

Kita semua akan berpuasa terutamanya yang beragama Islam.

Harapnya semua dapat puasa penuh tanpa gagal kecuali mereka yang dianugerahkan cuti agung itu.

GUnakan dengan sebaik-baiknya ya.

Apapun..dalam berpuasa ini, saya harap saya dapat bekerja dengan lebih gigih dan lebih rajin pergi solat terawih di masjid. Bukan tak pernah pergi masjid..cuma tak kerap sahaja.

Bila ada masa seperti waktu maghrib dan isyak, saya akan usahakan pergi ke masjid atau surau yang berdekatan. Kalau sempat, singgah dengar usrah atau ceramah yang ada. Bukan apa, selagi kita mampu, kita kerah tenaga kita untuk beribadah semampunya.

Jangan asyik bekerja aja, tapi benda yang wajib ni kita tinggalkan.

Hidup kita ni, mencari rahmat Allah.

Jangan sampai barakah dan rahmat itu tak sampai ke kita.

Sedih tu.

Kerja, kerja juga. Bermain, main juga.

Usaha, usaha juga.

Tapi yang wajib, jangan sesekali kita berimpian untuk tinggalkan.

In-sha Allah, apa yang kita hajati dan kita cari, akan dimakbulkan.

Rajin-rajin sahaja berdoa setiap hari ye.

Oh ya.

Tentang program Jobdirumah yang saya cerita selalu itu, saya masih berjaya dapat duit dari program tersebut. Cuma dah tak banyak macam bulan-bulan lepas.

Maklumlah, sibuk sikit sekarang ni.

Tak apalah.

Janji dapat hasilnya sedikit.

Boleh jadi bekalan duit raya untuk anak-anak buah nanti.

Sesiapa yang berminat, boleh daftar disini ye --> Program Jobdirumah

Nasihat saya, kena rajin kerja dan usaha yang berterusan tu kena ada.

Itu sahaja.

Usaha yang berterusan.


Comments

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Hargai mereka.

7 punca sakit lutut dan rawatannya.