Posts

Showing posts from November, 2013

Orang Wanita memang susah nak bekerja dari rumah. Betulkah?

Image
Ya.

Masih dalam isu bagaimana orang wanita atau orang perempuan boleh buat duit dari rumah. Memang tak semua orang boleh lakukannya. Maklumlah, kebanyakkan dari mereka adalah suri rumah sepenuh masa. Dengan hendak kemas rumah yang bersepah, nak basuh baju anak, campur lagi pakaian dan stokin suami, itu belum campur lagi nak sidai baju, nak basuh pinggan mangkuk dan menyapu sampahnya lagi..

Pendek kata, bila masa nak buat duit dari rumahnya ni?

Betul tak?

Ok. Puan-puan sekalian..

Bagaimana untuk anda melakukannya? 

Ada banyak cara. Ada cara yang susah dan ada cara yang senang. Ada cara yang susah pada mulanya, tetapi lama kelamaan akan jadi senang.

Jadi, mahukah saya tunjukkan jalannya bagaiman ramai orang wanita termasuklah suri rumah yang dulunya memang tak ada duit poket, tetapi kini MAMPU membantu sedikit beban Encik SUAMI yang berhempas-pulas bekerja diluar sana setiap hari?

Ya. Jika anda mahu membantu keluarga anda dan juga Encik Suami.

Anda harus dapatkan Panduan Jana Wang di rum…

Idea Bisnes Bekerja di Rumah - Khas untuk Wanita

Image
Ada beberapa orang wanita dan juga anak gadis yang email saya tentang tips "Idea Bisnes Bekerja di Rumah" terutamanya khas untuk orang wanita sahaja. 
Sebenarnya, idea bisnes bekerja di rumah ini tidak terhad kepada orang lelaki. Sekarang ini pun, sudah ramai orang wanita dan gadis-gadis dan juga student perempuan yang sudah bijak dan mahir berbisnes.
Saya sendiri kenal beberapa rakan wanita saya cukup berjaya dalam bisnes tudungnya itu. Salah seorangnya adalah Najiha. Lebih tepat, Siti Najiha 
Memang nama sebenar. 
Tapi, tak apa, dia tak tahu saya tengah tulis pasal dia. Lagipun, bukannya saya cerita benda tak baik pun. Saya tengah puji dia ni. Memuji untuk kebaikan orang lain lebih-lebih kaum wanita sendiri, tidak salah, bukan? Kan? Najiha ada buat bisnes tudung. Mula-mula memang teruk. Tapi sejak beliau mula belajar dan mempelbagaikan cara promosinya yang sebelum ini salah, akhirnya beliau berjaya menjual tudungnya dengan cemerlang. Sebulan, paling teruk pun jualan tudun…

Panduan Jana Wang di Rumah - Khas untuk Wanita

Image
Jika kita lihat zaman sekarang, rata-rata ramai dikalangan yang bekerja bukan sahaja kaum lelaki. Kaum Hawa juga turut bekerja dan memainkan peranan penting baik dalam sektor kerajaan ataupun swasta. 
Dan tak kurang juga ada dikalangan wanita tersebut bekerja di rumah sahaja. Malah, ada diantara mereka yang LEBIH BERJAYA dan mendapat pulangan yang LUMAYAN dengan hanya berkerka dirumah berbanding dengan kerja makan gaji. 
Mengapa wanita-wanita tersebut MEMILIH untuk bekerja dari rumah?
Baca kisah 2 orang suri rumah ini yang dah berjaya. 
"Keunikan bekerja di rumah berbanding kerja makan gaji sangat memberi kepuasan, terutama dalam mengimbangi urusan kerja dan rumahtangga. Lebih fleksibel dalam menjalankan perniagaan. Tidak perlu terkejar-kejar untuk ke kedai atau pejabat. Tidak perlu ada waktu tertentu untuk keluar dari rumah. Hanya akan keluar untuk temujanji, membeli barang atau stok, atau pergi ke bank untuk menyimpan duit. Itu pun kurang juga kerana kebanyakan pelanggan boleh memb…

Saya dibayar RM300 untuk satu kerja Jobdirumah.

Image
Apa khabar semua? 
Sihat?
Okeh. 2 hari lepas, saya ada terima satu lagi bayaran hasil tempias dari Panduan Jobdirumah yang saya baca. Kali ini, saya terima RM300 untuk 1 artikel. Memang tinggi bayarannya. Mula-mula rasa macam susah aje nak buat kerja ni. Tapi saya cuba aje. Kalau salah pun tak apa. Dah nama pun buat kerja, kalau ada silap, kita betulkan ajelah, kan? Sekurangnya, kalau salah nanti, kita boleh belajar dari kesilapan kita tu.
Jadi, saya karang, buat seperi yang disuruh oleh pihak advertiser. Edit beberapa kali dan bila dah siap, saya hantar terus draft ke mereka dan alhamdulillah..
Mereka luluskan. 
Kali  pertama tanpa perlu nak edit atau betulkan apa-apa lagi. 
Lucky!
Untuk satu kerja yang ambil masa 1-2 jam ini. Saya dibayar RM300. 
Itu untungnya selepas mempraktikkan apa yang saya belajar dari Panduan Jobdirumah ini. 
Anda juga boleh lakukan jika anda mahu. 
Jadi, jika anda berminat. 
Boleh dapatkan panduan tersebut disini -->Panduan JOBDIRUMAH
Ps: Saya ada dengar…

Komisen Jobdirumah yang ke 83 dan 84.

Image
Dah lama betul saya tak menulis kat blog ini.

Jujur, saya sangat sibuk. 
Dengan kerja hakiki, dengan masalah diri sendiri, dengan masalah kawan-kawan, dengan masalah kucing adik saya termasuklah juga masalah anak jiran saya yang tak suka minum susu. 
Naik pening dah dibuatnya sampai satu tahap, nak tulis apa-apa kat blog ini pun rasa macam tertekan sahaja.
Apapun, hari ini saya nak kongsikan bayaran komisen Jobdirumah dari program affiliate yang saya sertai. 
Bayaran komisen Jobdirumah yang ke 83
Bayaran komisen Jobdirumah yang ke 84

Ya. Dah nak hampir dengan 100 kali dan saya rasa bukan saya seorang sahaja yang dah berjaya ke tahap ini. Saya yakin ramai lagi rakan-rakan yang lain dah agak berjaya dengan program Jobdirumah ini. Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada mereka. 
Dan kepada anda semua, jika berminat.


Boleh cuba juga dengan mendaftar hari ini. Klik sini - DaftarJOBDIRUMAH