Pengalaman buat kerja Jobdirumah - Like dan komen facebook sahaja.

Yap.

Pengalaman buat kerja Jobdirumah kali ini agak mudah. Cuma perlu like dan komen facebook sahaja.

Saya dapat info yang saya baca dari Jobdirumah. Dan job ini bukan untuk satu job dan ianya untuk advertiser-advertiser (Pengiklan) yang berbeza. Mereka bayar kepada program ini, dan program ini akan sub-con kerja itu kepada saya. Jadi, saya akan terima sedikit upah hasil kerja saya itu.

Pendek kata, ada ciri-cirik kerja mikro.

Kerja mikro ni bermaksud, kita diberikan kerja yang simple dan mudah. Tak sukar untuk dilakukan dan semua orang boleh lakukannya. Sebab itu, kebanyakkan kerja mikro akan dibuka untuk jumlah yang banyak. Mungkin 50 orang, mungkin 100 orang atau 300 orang. Bergantung pada bajet pengiklan.

Jadi, kerjanya semuanya like, komen, share di facebook sahaja. Malah, ada satu kerja yang agak mahal, cuma perlu tulis artikel di blog. Jadi, saya tak lepaskan peluang dan sambar juga peluang tu sebelum orang lain kebas.

Dan nak dijadikan cerita..saya pun CLAIM la duit tu setelah kerja-kerja saya semua siap.

Dan program itu bayar saya dengan sangat cepat.



Ya. Program itu orang Malaysia punya. Jadi, saya terima bayaran dalam ringgit Malaysia jugaklah.

Dah faham sikit-sikit tentang macam mana nak buat kerja dengan Jobdirumah? Kalau sudah, bagus.

Anda boleh mendaftar sekarang - Daftar JOBDIRUMAH!


Comments

  1. Assalamualikum encik bakul. Saya baru join jobdirumah ni :) ada tips berguna mcm mana nak bid kerja yg ada ??? Thank you!! ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Saya dah bayar RM50 untuk Panduan Jobdirumah. Tapi tak dapat panduan pun..

Hargai mereka.