Cara KETIGA buat duit dengan Jobdirumah

Okeh.

Saya dah banyak kali cerita DUA cara untuk buat duit dengan Jobdirumah ni.

Saya kena cerita bab ini sebab ada yang rasa macam susah nak buat duit dengan DUA cara yang saya beritahu itu.

Cara yang ketiga ini, sebenarnya tidak lari dengan cara yang pertama itu.

Cara pertama

Kita kena buat job yang diberikan oleh client kita. Client itu datangnya dari database yang diberikan oleh pihak Jobdirumah. Pernah nampak kan iklan yang pihak Jobdirumah berikan dalam email dan di dashboard Jobdirumah itu, kan?

Ada job menaip, ada job kena buat software, ada job kena isi borang, ada job kena kemaskini database yang beribu banyaknya, ada yang kena tukar data dari word ke excel dan macam-macam lagi.

Dan jangan tak tahu, ada juga segelintir dari mereka adalah orang Malaysia.

Disinilah saya kenal beberapa client.

Dan cara ketiga itu bermula dari sini.

Mereka selalu hubungi saya untuk buat kerja baru. Maksudnya, mereka percaya saya untuk buat lagi atau berikan saya kerja baru kepada saya.

Contohnya:

Saya ada tulis satu review tentang suatu website yang baru dibangunkan oleh client saya.

Dan beberapa bulan kemudian, client yang sama telah menghubingi saya semula untuk berikan tugas yang sama iaitu tulis review sebuah lagi website baru yang baru dibangunkan oleh beliau.

Harga atau upah saya, bertambah.

Dulu, saya terima 50 dollar. Untuk job yang kedua, saya diberikan 100 dollar.

Kali dengan duit kita, dekat RM300 lebih, kan?

Jadi, lumayan tak?

Ya.

Ini cara ketiga yang saya maksudkan. Dan cara ini juga berpotensi untuk berikan kita lebih banyak job yang lumayan. Malah, saya juga pernah dicadangkan atau direkomen oleh client saya kepada client yang baru.

Saya dapat lagi job baru dari client yang baru hasil dari rekomen client lama saya.

Jadi, cuba sahaja mana-mana job yang ditawarkan dan buat sebaik mungkin. JIka kerja anda bagus, tidak mustahil jika client anda akan berikan anda job baru pada masa hadapan.

Walaupun mungkin mengambil masa, percayalah, ini salah satu kerja sampingan yang sangat berbaloi.

Sekurang-kurangnya, saya rasa berbaloi dengan pelaburan yang saya anggap cukup murah bagi saya.

kerana saya telah terima keuntungan melebihi 300-500% berbanding dengan apa yang saya laburkan.

Ini juga salah satu tempias yang saya dapat sebahagian hasil dari pembelajaran dari Panduan Jobdirumah.


Berminat untuk mencuba?

Daftar segera dengan program Jobdirumah dan baca Panduan Jobdirumah yang diberikan oleh mereka.

Baca dan belajar.

Dapatkan job dan terima hasilnya sendiri.

Daftar disini --> Daftar Program Jobdirumah




Comments

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Hargai mereka.

7 punca sakit lutut dan rawatannya.