Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Ya.

Belajar buat blog.

Untuk dapat job-job yang lumayan dan lebih menguntungkan.

Saya tahu, ramai yang tahu buat blog.

Tahu setup blog masing-masing, tahu pilih theme blog, tahu menulis artikel diblog dan tahu juga buat promosi.

Tapi untuk "BELAJAR" buat blog yang betul-betul dapat menghasilkan pendapatan yang lumayan pada setiap bulan, itu yang masih ramai tidak tahu dan tidak mahir.

Betul tak?

Belajar


Ramai yang bertanya, penting ke belajar buat blog kalau nak buat duit online?

Bagi saya penting.

Orang lain?

Saya tak tahu dan tidak pasti.

Ada yang berjaya buat duit melalui facebook.

Run facebook ads, buat boost, spam sana sini sikit.

Boom.

Dapat duit.

Tapi tak kurang juga RAMAI yang gagal.

Sebab facebook ni adalah medium yang sekejap. Bukan untuk jangka masa yang panjang.

Berbeza dengan blog.

Blog adalah salah satu promosi untuk jangka masa yang panjang.

Dan boleh dicapai melalui search engine.

Potensi untuk dijumpai dan dibaca oleh orang, adalah sangat tinggi jika hendak dibandingkan dengan skop facebook yang sangat kecil.

Trafik ke blog juga lebih besar dan lebih tinggi.

Sebab itu, bagi saya, blog lebih baik berbanding mana-mana promosi secara online.

Oleh itu, jika ada masa, buatlah blog.

Tulis sesuatu yang menguntugkan diblog anda.

Kadang-kala, saya terima job tempias dari Jobdirumah ni. Ada client suruh buat itu, ada client nak beriklan diblog. Ada client nak suruh tulis artikel promosi produk baru mereka.

Sebab itu, bagi saya, blog ini versatile.

Boleh dapat lebih banyak peluang pada masa hadapan.

So, tulislahlah blog, belajarlah buat blog mulai hari ini.

Duit yang kita dapat, biasanya dalam nilai dollar.

Sangat besar bila ditukar kepada ringgit.

Job dollar dari rumah

Hoho..

Banyak, kan kalau tukar kepada ringgit?

Dan Jobdirumah adalah salah satu cabangnya.

Boleh daftar dengan Jobdirumah jika berminat.

--> Daftar Jobdirumah




Comments

Popular posts from this blog

Saya dah bayar RM50 untuk Panduan Jobdirumah. Tapi tak dapat panduan pun..

Hargai mereka.