Bayarannya TIGA kali ganda.

Fuhh..

macam-macam berita sekarang ni.

Yang terbaru dengarnya MAS akan memberhentikan 6000 orang pekerjanya. Tak tahulah siapa agaknya yang akan diberhentikan kerja tu agaknya.

Apapun, harap kepada mereka yang bakal diberhentikan tu, kena banyak bersabar dan pandang ke hadapan.

--> Cari kerja baru dan usaha sungguh-sungguh.

Kalau orang luar negara boleh kata "SENANG buat duit dan cari duit kat Malaysia ni.." kita sebagai warga tempatan dan anak jati negara sendiri takkanlah tidak boleh buat duit dekat negara sendiri.

Panduan Jobdirumah cumalah salah satu cabang buat duit untuk sesiapa yang berminat untuk buat kerja dari rumah. Sesuai bagi mereka yang mempunyai kemahiran internet seperti menulis artikel dengan baik, boleh menaip dengan laju, faham sikit-sikit bahasa inggeris dan menepati masa. 

Kenapa bahasa inggeris penting?

Sebab kebanyakkan kerja yang diupah nanti, memang bayarannya sangat lumayan. Kerana kita akan terima upah dari duit DOLLAR. Kalau ditukarkan ke ringgit Malaysia..ia akan bernilai 3 kali ganda. Tak lumayan ke itu?

Walaupun dapat kerja bernilai 10 dollar. Tapi kalau convert, kita dapat RM30++. Dah kira cukup banyak dah tu bagi saya. Leh beli nasi lemak hari-hari. Hehe..

Dan ada kalanya saya terima job dari orang tempatan. Yelah, market tempatan jangan dilupakan. Apabila ada orang tahu tentang skill kita dan tahu kita boleh lakukannya, mereka akan menghubungi kita dan bagi kita kerja dengan upah yang sewajarnya.

Jadi, berminat mahu belajar dari Panduan Jobdirumah?

Dapatkannya disini --> Panduan Jobdirumah

Usaha sungguh-sungguh!

Comments

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Hargai mereka.

7 punca sakit lutut dan rawatannya.