Cuti sekolah nak buat apa?

Ya.

Sekarang ni musim cuti sekolah.

Yang kerja cikgu tu, memang seronok sebab inilah waktu untuk berehat dan berjalan-jalan.

Maklumlah, dah satu tahan terbelenggu dengan tugasan yang membebankan kepala dan tulang belakang. Kena plak hari-hari melayan karenah budak-budak yang ada 1001 macam perangai yang penuh dengan keriangan tanpa batasan.

Saya?

Masih pergi bekerja.

Masih pulang dari kerja seperti biasa.

Masih singgah kedai untuk makan roti canai dan teh tarik untuk tarik nafas seketika.

..

...

Saya suka bekerja.

Bagi saya, bekerja mengasah minda dan otak saya untuk terus bergerak. Memikirkan sesuatu setiap masa.

Dan kena faham, bekerja juga satu ibadah.

Kita bekerja bukan sahaja untuk dapatkan gaji, tetapi juga untuk membantu dan memudahkan kerja orang lain.

Ada masa, kita tolong orang.

Ada masa lain, orang lain tolong kita.

Hidup ini indah dengan macam-macam perkara yang memberikan faedah dan kebaikan.

Lakukan dengan penuh semangat.

..

...

Hari ini, saya balik awal. 

Kerja dah habis.

Ramai yang ambil cuti awal.

Tetapi ada juga yang cuti lewat kerana nak siapkan kerja yang masih terbengkalai.

Jadi, saya duduk depan laptop.

Buat kerja yang saya dapat dari Jobdirumah.

Dah siap, boleh "claim" bayaran dari client saya.

Bila kira tadi, dekat 200 dollar.

Kali dengan RM4 lebih..cincainya saya akan dapat dalam RM800.

Itu kerja 2-3 jam sahaja.

Bolehlah bawa keluarga jalan-jalan hujung minggu nanti.

Ada lebih sikit, boleh belanja mak abah dikampung.

Sesiapa yang berminat nak buat kerja dengan cara Jobdirumah ni, saya cadangkan baca dulu panduan Jobdirumah.

Dah faham, boleh buat kerja.

In-sha Allah, boleh dapat pendapatan sampingan yang lumayan.

Boleh dapatkan panduan itu disini --> Panduan Jobdirumah 2015

Secawan teh petang yang NIKMAT. 

Comments

Popular posts from this blog

Belajar buat blog untuk dapat job yang lumayan.

Saya dah bayar RM50 untuk Panduan Jobdirumah. Tapi tak dapat panduan pun..

Hargai mereka.